måndag 22 juni 2009

Det till synse värdelösa

Jag säger bara det - släng inget till synes värdelöst- Man vet aldrig, tro mej, det kan komma till användning, eller det kan vara alldeles genialt, det ser bara värdelöst ut. Midsommarhelgen blev fin om än alldeles väldigt tröttsam av allt anordnande och tänkande, kroppen trött av bärande och småspring. Det var dessutom kallt i Sättnaån när vi plockade bollar efter bollracet - jag höll också på att inför en stor publik och med finklänningen på lägga mig i strömmen i jakt på en dyrbar boll. Vill du se bilder på evenemanget? Gå in på www.kovlandsif.se och kolla.
Dan efter allt trevligt är jag lite grinig och lättantändlig - i ett försök att rädda mysfaktorn i det egna hemmet skulle jag ge björkarna sina snygga gröna vaser - men de var försvunna - slängda... Men såg ni då inte att dessa avklippta, gröna pet-flaskor är mina midsommarvaser till björkarna. obegripligt. När barnen var små var morfar deras fiende när det gällde den perfekta pinnen/ geväret som morfar bara såg som en bra vedpinne som han raskt delade i två delar och slängde in i elden under grispärkoket. obegripligt för en femåring. Idag när jag satt plant ur växthuset till rabatterna har jag tillverkat ett genialiskt vattningshjälpmedel - till synes skräp som en sirapsflaska och en sönderklippt slang. Den gäller det att gömma för den slängsugne - ingen nämnd och ingen glömd.
Vi kör ensilage nu - nerverna på helspänn för att maskinerna ska hålla och regnet inte vara alls så rikligt som idag - det som vi längtat efter annars. Men ska vinterns foder bli bra så att mjölken blir god och rikligt så ska ni hålla tummarna för att kolvar och kablar håller och att molnen håller tätt. TACk ska ni ha för hjälpen!

1 kommentar:

  1. Ser ut som en lyckad midsommar det där. Tummarna hålls

    SvaraRadera