tisdag 6 april 2010

Påsken är förbi - och kycklingarna kvar

Påsken gick i en rasande fart och innehöll stilla stunder jäms med gudstjänsttiderna. Jag höll i två av dem - det gör att det blir väldigt nära och intressant men också nervöst och sova-dåligtnätter på köpet. Trots att det bara är vänner och vänliga själar med så krävs en helhetstanke och lappar som ska skrivas och limmas, när jag ändå letar påskäggen och fjädrarna så brukar jag hitta fem stora handsmidda spikar som ska påminna om såren... Påsknattens mässa blev en totalupplevelse - leve Jermunn, Swing, nydöpte Mattias mfl för denna natt.
Men annandag påsk blev stilla så det räckte för hela dito-veckan. När vi då sovit några dagtimmar så vågade vi oss på bio och såg Avatar - oj vilken film. Se den med öppna sinnen - den är bra men så annorlunda så det hissnar. Det är 2 tim och 41 min total närvaro i en annan värld som ändå påminner och starkt kritiserar denna vår värld. Mycket tänkvärt men jobbigt för nackmusklerna.
I kväll hittade jag igen de små gröna kycklingarna jag köpte till påsktårtan. Om någon ätit upp dem i förväg hade jag blivit ledsen, och så idag spelar de ingen roll alls- vad gör jag nu med dem? En tårta till? Ska komma ihåg det när jag eldar upp mig för någon detalj - får be nån påminna mej om marsipankycklingarnas oviktiga tillvaro - trot den som vill att jag tar det på allvar då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar