söndag 7 augusti 2011

Sorken stjäl min trädgård och mina morötter

Strid i natt - nu ska jag ta upp striden mot dessa felplacerade Guds underverk. Ni får naturligtvis finnas där i näringskedjan men lämna mej ifred. och min tomt, mina trädgårdsdrömmar och gräsmattan. 'Det är väl en sak att ni vill va med och dela på överskott av godsaker, men det är skräcken och osäkerheten som är det värsta stöldgodset. jag vill ligga i ro när jag rensar, sitta på huk, gå i gräset utan att känna vibbar under fötterna! Än så länge har rått-överenskommelsen gällt; nu kommer jag och då visar ni er inte. Men jag litar inte på er!!!!!!!!!!!!!!!

Bort, flytta, gräv ner er, håll till nere vid ån. OM inte - jag kommer med gasolen snart, tyvärr verkar ni inte bry er om min solcellsdrivna orosmaskin, Den flyttar kalaset 15 meter i sidled men där finns det ju annat att gnaga på i denna oceanstora trädgård.
Nu har jag varnat! I morgon kanske jag skrider till verket. Fast jag har ju bokat pannrumsstädning med maken i morgon. Där finns andra som ska hålla sig på sina platser och inte äta kaviartuber och aluminiumburkar. Kan inte vara bra ens för möss - men förresten, ät på. Min kärlek till skapelsen omfattar som bekant inte denna grupp, skapade dag 4.

Tips på andra sätt att flytta på gnagare? Det vore nåt för P3 istället för att fråga om allt annat dumt och fånigt. Fast idag hade de Husmorstips - jag trodde inte mina öron när jag fick veta att t.ex. saliv kan lösa upp en blodfläck på ett plagg MEN saliven måste va från samma person som blodet kom från. Nu har jag inget mer ointressant att komma med - oväntat nog.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar