måndag 12 juli 2010

Sommaren som dröm

Hej på er - jag blir såå glad att höra att några vill att jag ska blogga igen. Nu har datorn fått virusmedicin, total nyinstallation tar tid, var rädd om dina säkerhetskopior är mitt råd!!! Spara och märk noga var du lägger bilder, bra dokument, olika programs säkerhetskopior. Det gäller att ha ordning - det tänker jag nu när sommarens långa dagar ska försöka rädda vinterns hafs och hopstökande. Vem lägger allt på fel ställe? Hur ska man organisera ett hem - i bokstavsordning, genomskinliga plastlådor eller bara synliga hyllor som Björne, det ser ju så mysigt ut; men hos honom smiter inga möss in i källaren, dammet stannar ute och allt verkar lättstädat trots stöket. Tacka vet jag utelivet - där kan man ta det i stora drag.

Blogguppehållet beror på att min gedigna uppfostran sa alltid; säg inte att du är trött, klaga inte över krämpor, små eller stora. Det har varit en del av det så då var det inte så mycket att skriva. Trista klagovisor, sömniga trötthetssjok och spik i foten har ni väl nog av själva är grundtanken. Men så läste jag Mia Skäringers bok med en omöjligt titel Dyng... och hur helig som helst. Rekommenderas för både duktiga och trötta. Hon beskriver sin struliga vardag och sin strävan - men också tillåta sig själv att det kan vara bra fast det är sisådär ibland.
så nu kör vi lite sommarblogg - tror jag nu när jag på datorlagarns råd har egen dator till tonårspojkars surfande. Välkommen du ljuva sommar - trots att den inte är perfekt och att grönsakslandet med mest blommor såddes rekordsent 3 juli. Regnet som kom igår räddar nog den förseningen, värmen dessmer. Detär till att ha tur!

2 kommentarer:

  1. Hahah...men Gunilla,va blyg du är då..haha:))Det är väl ändå inte du som kommit på titeln..heheh;) Hur som haver så har jag oxå läst den..Hur bra som helst va den!:))

    Ja,hur ska man organisera?? Just nu är det väldigt oorganiserat hos mig och det får vara organiserat nog just nu...
    Kul att du är tillbaka!!:))

    SvaraRadera
  2. Jag har också saknat dej! Måste också börja "organisera", Anticimex trygghetsavtal vill komma och titta. Ska nog börja i källaren och jobba mej uppåt! Hoppas blommorna sätter fart! Britt

    SvaraRadera