söndag 28 augusti 2011

Ingen struktur

Vi var på fest i helgen. Fick se spår av en man med fantasti och lekfullhet. Hans skapelse var en loge fylld med infall och lek, allt ämnat för skratt, skoj och fest. Bygdens utbytta soffor hade samlats i familjen Normans lekstuga modell större. Skaparen var borta sen många år men hans avkommor kunde konsten, lek och fantasi och festen lekte sig igenom hela kvällen.
Jag lärde mig så många ovanliga allsånger som man kan tänka sig, höra så bra musik man aldrig trodde spelades utanför stadsgränserna och hörde Åke Norman leda fest och allsång så njutbart galet som aldrig någonsin en TV-ledare kan. Ett visdomsord har satt sig i minnet "Jag vill aldrig att nån ska säga om mej att jag har struktur": tur det. Hans sätt att leta allsångsblad vittnade om det, hans infall i gitarrspele likaså.
Jag undrar om STRUKTUR och humor, lekfullhet och skratt kan gå hand i hand?

1 kommentar:

  1. Tröstens ord!Kommer nog aldrig att hitta strukturen men ska jobba på de andra förmågorna i stället!

    SvaraRadera