tisdag 23 mars 2010

När Ove blev vuxen

Förra veckan fick jag tillbringa ett dygn i Stockholm, huvudstaden. Det kan inte hjälpas men jag är väldigt lättimponerad när det gäller stadsliv, längtar liksom dit och njuter särskilt av "lägenhetsboende". Jag ska flytta till en lägenhet en gång till i livet - och så har jag ju obott vid en sjö så här får pålarna sitta löst om dessa drömmar ska bli verklighet.
Men det som hände var; jag bodde hos min sommarlillebror Ove i hans lägenhet på Söder, verkligen centralt. Han mötte mej vid t-banan för han tror inte på att jag bott i Stockholm i två år. Jag tror å andra sidan inte att han klarar sig själv vid 44 års ålder... Men så kommer jag in i hans lägenhet och får se en mycket trendigt och proffsigt inredd lägenhet. Han har gjort det själv säger han. Det kallas att få ett nytt perspektiv, världen förändrades där i hallen och sen genom hela dygnet. Avundsjuk heter det också.
......Att Ove är vuxen har jag ju anat, han har ju två barn, 19 och 10 år, men inte trott förrän jag såg hans nya hem.
Apropå otroligt - Kennetklubben, jag säger bara det, kan man skapa en klubb kring ett förnamn och dessutom få ST att skriva om den varje gång de rör sig, ja då finns det hopp. Berlinmuren föll, Obama blev president, nog ska det väl gå att få till både pelargoner och fönsterröj på en lördag?

1 kommentar: