söndag 24 januari 2010

året har gått

Tack och tack igen - alla som kom ihåg att jag fyllde år och kom med glada tillrop, tulpaner och annat. Länge sen jag blev så uppvaktad, om ens någonsin. Jag blir otroligt glad och lite generad över uppmärksamheten. Maken hade verkligen lyssnat in mej - jag fick en linneduk som gör mina knän dallriga och en fågel gjord av metallföremål - den har jag tittat lystet på i ett halvår. Galleri 8 är ju en sån affär där jag aldrig skulle byta ens ett gratulationskort. Sönerna hade köpt tårta och räddade därmed det lilla kalaset. En fin konsert i Sättna till förmån för Haiti gjorde dagen perfekt
Det svindlar i tanken när jag räknar år och dagar och inser att det går undan detta livet- Men så mycket kul coh bra jag fått vara med om av minnesdagar, märkespersoner och vardagslivsglädje. Såg en tv-familj som drabbats av sjukdom och det mamman längtade mest efter var vanliga vardagar med skola och middagar och trött soffatid. Ja, uppgradera vardagens små under. Vattna blommor och vardagsprata i telefon, röja diskbänk och betala räkningar, småfika vid köksbordet och se över mattetalen. Och när jag däckar; juverinflammationer och apotekskrångel som gör livet trist så är det ändå lärorik att lyfta blicken, se hur bekvämt och bra jag har det. Vi har satt en jordglob i fönstret där adventsstjärnan lyst - nu vet jag var Haiti ligger och jag inser att jag inte vet hur bra jag har det.

1 kommentar:

  1. Vardagen är verkligen underskattad!:)Dens värde glöms liksom bort ibland,rätt ofta faktiskt skulle jag tro..Men för att uppskatta den helt måste nog lite saker hända däremellan också kanske,både på gott ont;)))
    Det är bra att du fått vara med om mycket kul och vardagsglädje i "detta livet". Tänk då va kul du kommer få i nästa liv Gunilla!;)) För det kan väl bara bli bättre och bättre för varje liv vi lever va? Det är min filosofi iaf:)) Fast den tiden är ju såklart inte kommen än på många,många år,vare sig för dig eller mig:) Fast än så länge ska vi kanske bara försöka inse hur bra vi faktiskt har det här..

    SvaraRadera