lördag 24 oktober 2009

ja eller nej - vilket är bäst?

Jag undrar med anledning av gårdagen - är nej eller ja bäst? Vilket ord sviker mest? Vilket ord gör en dag ohållbar, en vecka till en mardröm eller ett paradis av lugn och ro, uppfyllda mål och förväntningar? Det var mer än rimligt planerat för både fredag och lördagen och det blev väl därefter. Men för varje ja så blir det i bakgrunden nån som står där med ett nej. För det mesta tror jag att jag överdriver effekt och besvikelse hos andra, troligen försvinner det i myllret av tillbud. Allmänt förlåt till de som jag gjorde besvikna med mitt nej, min frånvaro som inte var ointresse - och tack för alla som tackade nej till Bilda-lördagen där jag skulle fixa lunch och fika; den blev inställd.Tack var Nejet! och tack Sofia att du sa ja till att ta ett lagårdspass på lördageftermiddagen - jag njöt av lite lagande som legat länge och en middag utan brådska.
Ikväll såg vi filmen Bröllopsfotografen - en underbar film på samma tema. Att säga nej i rättan tid -ja inte är det lätt. Trisslotten i mitt liv njöt av att se sin gamla scen-kamrat Johannes Brost i en kul roll. Men Kjell Bergkvist är otroligt bra, m.fl. Gå och se den. Ett annat medietips är P4 Kossornas planet. Idag spelade de en bra låt som heter Martins himmel. Leta och lyssna.
I natt ska vi ställa om tiden och imorgon väntar den bästa dagen på året. Den extra timmen ska jag ägna åt att gå ut i skogen och elda lite. Om du lyssnar på Kossornas planet så fattar du att jag är en härmapa men jag kände åter igen vad jag saknar scouterna och utelivet. Men imorgon - Ja jag ska!

3 kommentarer:

  1. Du är förlåten av mig;)Men jag saknade dig vid min sida såklart:)För andra gången tom;)Men hade lugn och ro i kropp och själ,utan dess like till och med på fre eftermiddag:))
    Elda? Grilla eller..hehe..

    SvaraRadera
  2. En och annan hovkeymatch gjorde det inte mig särskillt mycket att du sa nej till. Hoppas du får grilla korv också, det är alltid trevligt. Kram

    SvaraRadera
  3. Du kan väl förresten inte mena att det här är den bästa dagen på HELA året? Kom igen

    SvaraRadera