tisdag 6 oktober 2009

Länstyrelsen oj oj oj

Snart, ja vilken dag som helst så ska jag skriva brevet till landshövdingen, länsstyrelsen, vägverket och vad de nu kan heta. Vi väntar, Sef och jag, på det handledartillstånd som jag måste ha för att han ska kunna övningsköra med mej. Han hinner fylla 18 och mer därtill, övningskörningen blir till halkkörning. Hur kan det ta 6 - 8 veckor att kolla mitt trafikförseelseregister och kolla att jag betalt in de 160 kronorna och sen skriva ut ett förtryckt formulär med beviljande. Man kunde bli rättshaverist för mindre. Kan man muta, bråka, vildsint kräva?
Jag litar verkligen på myndigheter, tandläkare och busschaufförer - men det får sig en prövning då och då, detta förtroende. När EU kräver att vi ska rapportera händelser med djuren inom 7 dagar, när plomben gick sönder som nyss rotfyllts och putsats, när chaffisen pratar och skrattar med sina kollegor och kör på rondellkanten, ja då prövas tilliten.
Vad tycker ni? Ska jag prova med charmen först? Ironin? Utmattningen via e-poststorm? Vykort med ironisk text? Kort på en gråtande Sef?
Klart det kommer i morgon!
,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar