tisdag 7 april 2009

Teknikdepression

Jag har teknikdepression - just nu när det skulle passa bättre med annat. Med mobil på flyt mellan två leverantörer och en dator som jag under protest lämnade ifrån mej till kommunens slutförvaring så blir livet krångligt men inte oöverstigligt att leva. Datatekniker har en oförklarlig makt över min slagfärdighet, min självkänsla och mitt humör, de får mig att däcka för de sitter på koden, hemligheten och de är inga vidare pedagoger och de tror inte på att dela lika.
Ska de få mer utrymme här? Ska jag tillåta dem att sabba mina kvällar? Hur ska jag återfå mitt förråd av mailadresser, min telefonbok och mina gamla mail. Den telefon som jag kan kommandona på? För att inte tala om säkerhetskopiorna av kojournal och föreningsliv i form av enkel bokföring? Bilder från sommaren 2008?
När vi fått ett nytt hjälpmedel här på skolan - så frågar jag försynt om det finns en enkel bruksanvisning, en snabbhjälp som kan hjälpa minnet på traven. Helt oförstående för denna förfrågan - det är ju bara att trycka på knapparna. Fattar jag inte det? Så simpelt? I klartext: gör en själv! Aldrig ska jag sluta älskhata er, datatekniker! Ni håller blodflödet igång på mej!
Lika oförstående var Magnus när jag föreslog att vi skulle halvfasta denna vecka med gröt och smörgås till middag fram till påsklördag? Gör det själv!

1 kommentar:

  1. Hej hopp, nu kan man komentera! den teknikdelen fick du till! Ankan

    SvaraRadera