tisdag 9 februari 2010

Att se trött ut

Det händer då och då att jag och andra möts av hälsningen "oh vad du ser trött ut". Det är nästan bättre med pappas käcka hälsning "vad du har blivit tjock och fet" som han kan säga till nån han inte sett på länge och som utökat i färdriktningen. För varför ska jag påminnas om det som troligen är dagens problem - att sömnen blev för kort, att det sitter en förkylning i kroppen, att klassen sugit all kraft ur mitt redan bleka hår osv.... Min arbetskamrat ville låna puder för att dölja sina påstådda ringar under ögonen - som nån påpekat. Denna mogna och kloka kvinna trodde på detta tillrop!
Men ikväll är jag trött, en halvtimme tidigare än vanligt gör sitt, mycket mer än om jag vakar en halvtimme till på kvällen. Tror jag i alla fall, tills nån påminner om halvtimmen med sitt "oj, vad du ser trött ut". När det gäller repliker är jag inte snabb! Vad ska man svara?

3 kommentarer:

  1. Haha..Nja,om man blivit tjock och fet så är man nog medveten om det också.. och behöver nog inte påminnas om det heller skulle jag tro!!:)
    Fast man påpekar nog rätt ofta om nån ser trött,ledsen,glad,fräsch ut och allt va det kan vara:)) Oftast bara i välmening och omtanke skulle jag tro. Men din far tillhör nog de lite mer ovanliga i sina hälsningar till folk,sånt som det flesta verkligen inte vill höra..hahah..fast å andra sidan är ju det nåt som verkligen syns oxå,om man lagt ut nåra kg eller så..hahah;))Själv fick jag höra att jag numera såg frisk ut när jag lagt på mig nåt kg,vad svarar man på det och vad menade de egentligen?:)Hade nog hellre hört att jag såg lite trött ut..hahah.Men alla är vi olika:)

    SvaraRadera
  2. Ja va ska man svara? Amen durå!kan man alltid dra till med.

    SvaraRadera
  3. Något dräpande kanske, men det gör man ju inte, tröttheten lägger hinder i vägen...
    Bara le lite inåtvänt, ignorera och vandra vidare genom dagen! Kram Ann

    SvaraRadera