fredag 20 mars 2009

Helg igen

Dela lika dagen är det idag. Ska vi dela? På maten, på vattnet, på freden och friden ja kanske till och med på jobben/ arbetstillfällena. Då kunde jag jobba lite mindre och hinna laga jackfickan och baka bullar och ....hälsa på, skriva kort och gå på gym åtminstone nån gång
Tänk aldrig är det så trevligt och rofyllt på arbetsplatsen som på en fredag. Det är som en bonus liksom och jag uppskattar att jag har ett jobb, kaffeautomat och till och med fredagsgott fika. Arbetskamrater som man byter så där korta förtroenden med, lever lite med i varandras liv men inte så där jättemycket ändå.
När jag möter den som inte har jobb eller en basplats som det är så fattar jag va viktigt det är Så jag ska inte klaga på att fläkten stannat, att det är stressigt och för korta arbetsdagar för uppgifterna
En hel helg - snön och solen kanske går mot slutet - ska vi dela?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar