tisdag 28 juli 2009

Långt mellan raderna

Det är sommar - även om det regnar mycket så är det bloggtorka från min horisont. MEN tankarna tänks in natura kan jag försvara mej med. Jag pratar för mig själv, övertygar, gör inlägg, blir intervjuad - men bara maskarna och mållan får höra. Det är nära att jag ringer Ring P1 - men det blir så mycket jord på telefon så då avstår jag från det, lyssnar och blir stundom retad och dessemellan glad. En del av sommarpratarna har samma effekt på mej; ni hörde väl Morgan Alling men jag hoppas ni missade Prinsessan Birgitta?
Kort rapport sen sist - ett underbart kalas till, med rockkonsert i ett tält så det kändes som en hjärt- och lungmassage via ljudvågor. Det är därför man ska ha öronproppar, de måste spela högt annars blir det ingen kroppspåverkan - så nu vet ni det. Leif, vår pianist, blev rättmätigt hyllad - men han tyckte vi fjäskade lite väl mycket, men vad gör man inte för en ovärderlig kraft i ens liv? Vi skrev roliga texter om ämnen som barfota, avgaser och Nordsjön - ja det gick riktigt bra men vi sjöng desto sämre - vi skyller på basisten....
Regnet har öst en del och då har det blivit papperstid - nu börjar siffrorna stå på rad coh det känns så bra. Det kommer en del besökare, lite släkt och gamla vänner, det är alltid lika kul även om det hissnar i magen då man kommer på hur tomt det är i efterrättsbuffén. Men självplock på jordgubbar är ingen dålig efterrätt. Det blir korta möten kring våra liv och deras - det är en bra perspektivbild man får på sitt eget när man ska svara på frågor om hur det går och är. Jag märker var det svajar och var det vackra och goda finns.
Idag plockade jag blåbär med två oerhört fascinerade och entusiastiska skåningar - hela dan var en övning i hur vi skulle kunna exploatera vår turistattraktion: bostuga med kokkaffe, blåbärshygge, bäckbad och pannkaka över öppen eld. ja så mycket beröm har jag aldrig fått för en middag ( bestod av två små pannkakor med färska blåbär och socker, källvatten till). Mitt i allt beröm ringde min lagårdsälskling, jag hade inte stängt dörren för korna så de var inne och trampade på hans nysopade gångar redan vid 13-tiden. vad han sa är ej citerbart men beröm var det inte!
Sånt är livet - nu åker vi på semester med tvålkoppen ( tält på en släpvagn). Vi testade ett dygn i söndags men då med bara bakluckesovning - Jämtland visade sin kallaste sommarsida men en rolig teater med min favoritgrupp Garvsyra. de spelade på det ljuvliga Jamtli.

1 kommentar:

  1. Å hej å hå, hur många månader skulle vara gjorda innan du fick åka till Jamtli? Kram

    SvaraRadera