måndag 12 januari 2009

Världens vackraste vy regnar bort

Så fort det vackra kan förbytas i otäckt mörker, hal is och blöta skor. Men ändå - hoppet finns ändå där, nog blir det snö och kallt igen, säg?
Maträtter är mode och vana - så ovanligt då att mitt emot en vegetarian sitta och äta blodbröd och stekt fläsk - det är liksom den ultimata kötträtten på nåt sätt. Med vitsås och lingonsylt är det gudomligt gott. Inbytingen Sef fick morotspaj och en mindre lyckad omelett men är glad ändå för att ha återbördats till farmens åttkantiga bord.
Fick på mailen idag ett bildspel som skulle påminna om ondska och hat, enormt upprörande bilder från öppnandet av koncentrationslägren. Ett visdomsord som låg där: "Allt som behövs för att det onda ska lyckas är att goda människor inte gör nånting". Låt oss lära av historien! Men vad ska jag verkligen göra för att stoppa bombningarna i Gaza, övergreppen i Kongo, människohandel på Baltikum?

1 kommentar:

  1. otroligt roligt att en av mina lingvistiska förebilder börjar blogga. Det ser bra ut, även om mina mentala stylister bara gapar åt färgsättningen, men men. vad vet jag :)
    Det ser mycket bra ut...
    ...konkurrens är en god sak...
    ...har jag hört...

    SvaraRadera