söndag 22 februari 2009

Söndag i Herrens hus

Gudstjänst idag - det är en blandning av ro och oro. Ro av att man lämnar tiden ett slag - är i sång, fokus på ett budskap, omsorg om andra och ideer och åsikter från en annans hjärna. ; Men sången -vad slår sången i att beröra och gripa och utmana alla tårkanaler och associationsbanor.

Hanna sjöng Jag spelar för livet för allting som växer
som lever och andas och föds och dör
Jag spelar för livet - jag vet inget annat
som ger både mening och dagligt bröd
Jag spelar för livet - jag sjunger för full hals
Jag leker med toner och kysser ord
Jag spelar för livet med huv ét i himlen o
och fötterna dansar på Moder Jord

Jag spelar för livet natt o da
Jag spelar för livet - sån är ja
Jag spelar för livet - da och natt
Jag spelar för livet därför att
Jag spelar för livet...

.... ja den oron som en rörelse, en gråt, ett berört sinne kan orsaka , den är livet värt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar