lördag 6 juni 2009

Nu har jag sått

Det är en härlig känsla av tro, hopp och kärlek; att ha sått dessa små frön i jorden, gett dem lite vatten och plattat till. Jesus sa att om er tro är som ett senapskorn så kan ni förflytta berg - och det gäller inte specifikt tro på Gud, Jesus, nej allt vi satsar och vågar tro på, det behövs inte mycket men ändå just det, lite vansinnig övertygelse så att vi tippar över åt "det är möjligt, det kan gå" (citat Sonnevi). kålrotsfrö och malvafrö är årets minsta sådd, bönor den allra största. Landet är för stort redan nu ( det är lite farligt att ha en stark och bred traktor som fräser landyta åt en) och då är ändå inte kålplant och solrosorna riktigt nere än. Men det är som senapskornet - jag tror just nu att i år ska jag hinna med, inte tappa greppet om ogräs och skördetid; jag minns bara hur härligt det är att plocka ringblommor i massor och äta sig mätt av ärter och jordbubbar. När allt är klart frampå dagen ska jag bära dit STOLEN och sittunderlaget. Sommarmärket nr 2 och kalvarna i hagen bredvid följer storögt mina göranden. En ko kan stirra ogenerat men det känns gott att de står där och ser.

2 kommentarer:

  1. Heja på! Jag ska cykla ut och rensa i mitt grönsaksland. Tyvärr har nog en viss K-B redan varit där, hoppas innerligt att han inte tog bort något som skulle va kvar. Sen ska jag fira lite nationaldag tror jag. Kram

    SvaraRadera
  2. Tro,Hopp och Kärlek..I like:)

    SvaraRadera