torsdag 18 juni 2009

Väderleksrapporten är det bästa Tv-programmet

Oh vad jag stirrar på vädret nästan det enda tv-program jag verkligen prioriterar. Inför morgondagen är det jätteviktigt för nerver och tältresning att man anar vad molnen tänker ha för sig. men nu ser det lugnt ut egentligen ett perfekt evenemangsväder för inget kan dra åt annat håll, badstranden är inte att tänka på och det är för kallt att sitta still i den egna bersån hela dan.
tio i tio på kvällen och vid åttatiden på morgonen går sjörapporten på P1. En entonig röst börjar längst upp på Västkusten och slutar i Haparanda. Då kan jag följa hela Sveriges kust, tänka vilka som bor här och där, undra hur de har det och vad de gör just nu. Det är som en omfamning av vårt land och alla som jag någon gång varit med, en del av dom har jag tyckt alldeles väldigt bra om fast vi nu har sporadiskt eller ingen kontakt. Men värmen och samhörigheten finns kvar över tid - visst är det så? "En del av mitt hjärta kommer alltid slå för dej" sjöng Ledin - inte så tokigt tänkt och känt. Vi möts i sjörapporten - Stellas pappa, husmor från Strömstad, Tomas med skrattet i Småland, Bekken. Men det blir lite orättvist mot inlandet, värmlänningarna kommer ju aldrig på tal - jag får ta dom på nåt annat sätt. sov gott - glad midsommar - dröm ljust och ljuvt,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar