måndag 1 juni 2009

Om potatis kunde tala

Idag satte vi ett rekordlitet pärland. Ett moget beslut efter några års mindre goda skördar, läs pappa har inte skött sig som tidigare och "de stackare som många sysslor haver" (citat F Sven)har inte ro och tro för att päralning skulle vara viktigare än, ja vadå?
En del av de pärer som sattes i jorden var de som hackades upp för en vecka sen, se tidigare blogg. "vad skulle vi upp o göra" hördes de viska. Operation dagsverke och andra omfördelningar av resureser gjorde att företaget idag sysselsatte Sofia, Olle, Albin, Sam, Mattias, Sef som utförde praktisk matematik. Dessutom stammisarna. Devisen håller - detta företag är sällan lönsamt men sällsamt trivsamt. Glöm allt annat jag sagt och suckat om....
När jag sent omsider skulle så morotsfrö, ringblommor och sättlök på det som var kvar efter pärsättarens framfart så var min såmaskin utlånad till Lidens morotskung. Om han inte vore så charmig skulle jag strypa honom, den gode Ö. Fördelen var att jag fick testa utrustning och vadmuskler inför morgondagens rusande efter en picnic på sjukhusets gröna gräs. vi ses!

3 kommentarer:

  1. Åh... jag saknar er fina arbetsgemenskap.. får komma upp snart å hjälpa till lite.
    Kram på dig min kära moster

    SvaraRadera
  2. Ha ha, är han så charmig? Din käre bror då, hur charmig är han? Klarar han sig från strypgreppet? Det lät det inte som igårkväll. Kram

    SvaraRadera