onsdag 17 juni 2009

Sommarlov i långa och många veckor

Nu har jag sommarlov - vi får se om det innebär total bloggtorka eller om jag kommer att få överenergi så jag blir som min favorit Mymlan - hon skriver jämt och länkar och twittrar och är uppdaterad så man känner sig som en sten i tanke och rörlighet. När jag stängde dörren och gick till bilen så liksom försvann Komvux och alla och allt som varit så centralt i nästan nio månader nu. Tomt men det ska bli skönt - nu är det midsommarfirande i Ånäsparken som står för dörren. Idag köpte jag vinster på clas Ohlsson och Ikea - det såg nog inte klokt ut när någon i rasande fart köper grill, stolar, väskor och kortlek.
Jag är en stor älskare av offentliga kulturyttringar - leve stora folksamlingar med kaffeservering och lokala förmågor - det slår alltid en stor och fin konsert för att inte tala om Tv-program med allsång och kaffe. Löv, brickor och lotter, skyltar och bollar, kakfrossa och fiskdamm, det är ett stort jobb att ta emot 1500 pers på fyra timmar. Men på fjärde året börjar fröken Eva-lena och jag få rutin. Välkommen till ånäsparken är morgondagens jobb. Dessvärre får det till följd att jag inte kan åka till Skattungbyn och hämta M som är på läger och sjunger halsen sårig. Det kanske sätter djupa och bittra spår i hans barnasjäl - mor kom inte, åtminstone känns det så när jag försöker räckar till för allt - men Kalle som är 26 år måste också få lite uppmärksamhet, ordförande i idrottsföreningen som han är. Det får jag vara nöjd med ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar